Parijs, deel 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu Parijs, deel 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

Parijs, deel 1

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

31 Mei 2015 | Frankrijk, Parijs

Ja, ons doel is bereikt, we zijn in parijs en hebben net Lillian, Stephen en Morgan uitgezwaaid.Vanaf de L'Oise hebben we mooi weer. We hebben 2 dagen in Compiegne gelegen, veel gezien en gefietst. Daarna de L'Oise af zo'n 100 km en de Seine 70 km. We zijn hier woensdag 27 mei aangekomen met een heerlijk zonnetje. Wat een bijzonder moment om na een bocht in de Seine ineens de Eifeltoren te zien. We vallen van de ene verbazing in de andere zoveel moois en vanaf je eigen bootje. Veel foto's gemaakt , zien jullie later!!!! We varen langs het Louvre en de Notre Dame en zijn dan bij de sluis naar de haven. We krijgen een mooie plek langs de kant en zo lig je midden in Parijs op een toplokatie. S'avonds langs de seine naar de verlichtte Eifeltoren gelopen. Een bruisend nachtleven op de kades met veel muziek.Op de terugweg voor de, ook verlichtte, Notre Dame langs.De volgende dag op de fiets, soms met gevaar van eigen leven, naar het Louvre en de Champs Elysee afgefietst tot Arc de Triomph, voorproefje voor de tour.
We wachten op Lillian ,Stephen en Morgan, die zijn er om 23 uur. Vervolg in deel 2.

Virginia en Wico

Al 43 jaar samen. Inmiddels 2 dochters en 2 schoonzonen en 3 prachtige kleindochters. Varen sinds 1980 met zeilboot 2 de Hobby op alle wateren in Nederland, reis gemaakt naar Zweden en Denemarken en nu zonder mast binnendoor een rondje Parijs van 8 weken.

Actief sinds 25 Maart 2015