Kanaal St.Quentin ( tunnels) en de L'Oise. Cergy. - Reisverslag uit Cergy, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu Kanaal St.Quentin ( tunnels) en de L'Oise. Cergy. - Reisverslag uit Cergy, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

Kanaal St.Quentin ( tunnels) en de L'Oise. Cergy.

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

25 Mei 2015 | Frankrijk, Cergy

Intussen liggen we nogmaar 9 km van de Seine af. We hebben een enerverende week achter ons.Eerst de 2 tunnels, wat een belevenis is dat. Dinsdag een dag met flinke hagelbuien bracht ons net voor de 1 ste tunnel. De volgende ochtend vastgemaakt achter een spits( vrachtschip van 38 m ) en voor de spits een boot met een elektrisch aangedreven ketting die ons met 2,5 km p.u door de tunnel trekt. Indrukwekkend dat ze dit in 1800 gebouwd hebben ,2 uur later zijn we erdoor. De volgende tunnel is 1 km die varen we zelf.Donderdag de 21 sms en verstuurd naar de 65 jarigen ( broer en zus) en eindelijk zon en 20 gr.Ik loop 3 km naar de volgende sluis een pad langs het kanaal dwars door het fluitekruid.We komen op dit kanaal bijna geen boten tegen, soms denken we dat wij alleen varen.In Compiegne, een prachtige stad, komen we nog een ned.stel tegen met een motorboot. Zij zijn voor 6 maanden onderweg.We zijn nu 71 sluizen verder en 85 vaaruren.
83 m omhoog en weer 61 m omlaag. We varen door prachtig landschap alleen maar groen en nu ook heuvels. Morgen verder nog 79 km tot Parijs.

• 25 Mei 2015 - 22:55

Wiranda:

Wat een hoogteverschillen zeg. Nog even en Jullie zijn halverwege ennnn in Parijs. Met je eigen hotelletje. Blijft leuk

• 25 Mei 2015 - 23:23

Nanda:

Hoi lievers bedankt voor de felicitatie op mijn verjaardag.Wat een belevenissen allemaal leuk om zo mee te reizen.Ik deel jullie reis met iemand van het inloop huis zij hebben dit vorig jaar gedaan.Op naar Parijsl liefs je zus.

• 26 Mei 2015 - 07:47

Stephen:

Bedankt voor alle leuke verhalen en we zien elkaar in Parijs. Morgan heeft er zin in:-)

• 26 Mei 2015 - 09:15

Henk En AnnIe:

Leve de vrijheid en de tunnels, wij weer terug van twee weken camper plezier.
    Jullie nog weken voor de boeg en al bijna in Parijs geweldig hoor en zo mooi op schema!!
    Veel genietmomenten in het mooie France, wij reizen in gedachten mee.
    Lieve groet Henk en An

• 26 Mei 2015 - 13:41

Tryntsje:

Geweldig dit varen...en als je nog zoveel stilte tegen komt is helemAAL LEUK.
    groeten uit Smilde aan de vaart...

• 26 Mei 2015 - 14:34

Henk En Titia:

Wat fijn om te horen dat jullie hier van genieten...en bijna in Parijs!
    We lezen het volgende verslag w.s wel op Java!!
    Groetjes en veel plezier,
    Henk en Titia.

• 26 Mei 2015 - 20:54

Els:

Wat een belevenissen zeg, wat een hoogte verschillen. Je wandel conditie hou je zo ook een beetje bij Virginia, wie was er nu sneller Wico met de boot of jij lopend? Wij komen net thuis hebben heerlijke dagen met z'n 17 en in Hellendoorn gehad. Lieve groet John en els

• 28 Mei 2015 - 13:34

Grietha:

He Lieverds eindelijk ook even een berichtje van mij, wat maken jullie veel mee en genieten blijven hoor.
    Op mijn telefoon kon ik het niet goed lezen dus nu maar even op de computer en nu kan ik ook wat terug schrijven.
    Is het ook nog wat warm daar bij jullie, hier de ene dag heet en dan weer koud of regen heel wisselvallig.
    Dikke knuf van je zus Grietha en ook van Kees hoor.

• 31 Mei 2015 - 15:33

Albert-Jan En Ada:

Beste Wico en Virginia. Helaas hebben we geen gedag meer kunnen zeggen. We zijn eerst de zaken wezen afhandelen in de Capitainerie. Toen we naar boven liepen was jullie zeil los, toen we terugkwamen niet meer. We wensen jullie nog veel reis plezier de komende weken. Gr. Albert-Jan en Ada

P.s. dit al eerder geprobeerd te plaatsen maar blijkbaar niet gelukt.