Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu Antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

Antwerpen

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

12 Mei 2015 | België, Antwerpen

Lieve allemaal.We liggen inmiddels in Antwerpen en hebben vandaag een cultureel dagje gehad. De Kathedraal bezocht, erg indrukwekkend met schilderijen van Rubens en tijdgenoten en veel glas in lood.
Donderdagmiddag zijn we vertrokken richting Waarland. Vrijdag varen we verder na een erg koude nacht via het Noord-Hollands kanaal naar Amsterdam. We varen over de Amstel langs Carré en de Hermitage en via het amstelkanaal naar Lillian. We kunnen net onder de bruggen door en hebben nog 20 cm over. We doen een bakkie op het terras van het hotel en varen daarna door, overnachten bij Uithoorn. Zaterdag via Gouda, de IJsel, de Noord naar Dordrecht, er staat veel wind en golven.Zondag met stroom mee over de Dordse Kil, het Hollands Diep en de Volkerak naar het Schelde Rijnkanaal. We overnachten in Tholen. Maandag via de Kreekkrak sluizen en de havens van Antwerpen naar de jachthaven. Een pittig tochtje met enorme schepen rondom maar goed voorbereid komt het goed.Morgen richting Gent met stroom mee over de zeeschelde.

• 12 Mei 2015 - 22:23

Wirand:

Hoera de "misluktemotorboot" is aangekomen in België... Volgens mij met al heel wat beter weer als de eerste paar dagen. Heel veel succes het volgende stuk. Enne pap. Gewoon genieten hoor, denk maar zo, als je terug komt mag de mast er weer op en is "ie" weer echt.

• 12 Mei 2015 - 22:30

Emmy En Chris:

Veel plezier bij onze zuiderburen. Het afbestelde pakketje van Virginia werd vandaag aangeboden.
    Chris heeft het geweigerd en het is weer mee terug genomen door de besteller.
    Groetjes uit Hippo

• 15 Mei 2015 - 11:54

Tryntsjer:

Dag luidjes,
    Ja het was nog wel koud he...maar het wordt langzaam beter. Het is wel weer een onderneming maar dat maakt het leuk toch. Veel plezier verder. Wolter en Tryntsje

• 16 Mei 2015 - 17:07

Libbe En Bea:

hallo luitjes het was zeker koud maar jullie gaan de warmte tegen moet ,wij zijn weer thuis wand de kachel was stuk , veel plezier en goed weer gewenst gr L&B.

• 18 Mei 2015 - 09:23

Gerard En Magda:

Hoi, Wij zijn weer thuis na een schitterende week in het oosten. Kan me niet heugen zo'n mooi weer gehad te hebben tijdens een week vakantie. We hopen dat jullie ook het e.e.a. hiervan gaan krijgen. Hier nu even een dipje. Zijn jullie al met de franse les begonnen of gaan jullie het gewoon met handen en voeten doen. We zijn wel benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Een hele goeie reis verder en de hartelijke groeten van ons uit Schagen.