La Meuse, de boven maas. - Reisverslag uit Namen, België van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu La Meuse, de boven maas. - Reisverslag uit Namen, België van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

La Meuse, de boven maas.

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

19 Juni 2015 | België, Namen

Lieve allemaal.We zitten op de vooravond van Wico's verjaardag in de captainerie aan een drankje en willen jullie even vertellen hoe het de afgelopen week is gegaan.We zijn de prachtige Haut Meuse afgevaren, wat een mooi gebied met weer vele bergen om ons heen en rotsen stijl uit het water omhoog.Na elke bocht zien we weer iets nieuws en elke keer weer bijzonder, dan weer een kasteel en zelfs een paar bergbeklimmers tegen een rotswand. Weer 2 tunnels en inmiddels sluis 185. Bij tunnel 1,5 uur liggen wachten, lichten werkten niet en ook weer een paar sluizen, maar weer goeie hulp. Dinsdag na aankomst ziet Wico bij controle ineens flink water in motorruim van waterpomp. Dus sleutelen, wand motorruim eruit enz. Pfff gelukt en het was al zo warm. Gisteren na de 1 na laatste sluis valt de motor ineens uit en drijven we midden op de maas, we lataen ons naar de kant drijven en Wico denkt vuil in filter, dat is ook zo en 2 uur later varen we weer.Toch handig zo'n man aan boord. Blijft wel vreemd maar we gaan het morgen weer ervaren. Intussen hier in Namen het ford beklommen. Iedereen weer bedankt voor de reacties en neem morgen maar een borrel op Wico's verjaardag!!!!!Doen wij ook.

• 19 Juni 2015 - 19:14

Nanda:

Hallo lieve luitjes eerst maar even van harte gefeliciteerd.Wat spannend zo'n reis en wat fijn Wico dat je het zelf allemaal in orde kan maken..Wij zouden een probleempje erbij hebben.We genieten op ons vacantie adres en fietsen tussen de buien Door er maar liefst 17 graden. Maar Proost en een lieve groet van Texel.Nanda

• 19 Juni 2015 - 22:57

Grietha. :

Wico voor morgen alvast Gefeliciteerd
    Ik hoop dat het bij jullie warmer is als hier vandaag zelfs de kachel aan.
    Wat een reis zeg met al die sluizen enz.
    We horen het allemaal wel als jullie terug zijn.
    Groetjes en liefs van Kees en Grietha

• 19 Juni 2015 - 23:11

Broertje Uut De Belt...:

Hoi hoi Wico en Virginia, nog even dan zijn jullie weer terug in het koude kikkerlandje!!
    We hopen dat jullie mooi weer meebrengen...daar zijn wij echt aan toe!
    Voor morgen een hele fijne verjaardag en de borrel hebben we net al op je genomen..!
    Haha,
    Henk en Titia.

• 20 Juni 2015 - 08:01

John En Els:

Op de eerste plaats Wico van harte gefeliciteerd en maak er weer een mooi, gezond en gelukkig nieuw levensjaar van samen met Virginia.
    Vanmiddag op het waagplein neem ik er wel een borrel op want dan zit de 4 daagse van Alkmaar erop. Om te wandelen was het goed weer. De verschillen van wandelaars was echter wel groot de 1 liep in een hemdje en de ander had zijn jas aan. We hopen wel dat jullie het zomerweer meenemen hier naar toe hoor. Kabbelen jullie rustig verder en we horen weer van jullie.

• 20 Juni 2015 - 11:10

Egbert Wiranda Nynke En Yenthe:

Gefeliciteerd opa (en papa/schoonpapa) met je verjaardag. Wat jammer dat we er niet bij kunnen zijn. Maar over nog maar teee weken gaan we jullie weer ontmoeten in Utrecht. Wel een heel apart idee dat jullie nu varen in het gebied waar maandag mijn collega's naar toe gaan met onze klas 3 leerlingen (en ik 5 jaar lang meeging) terwijl ik nu maandag op de boot naar Engeland en Londen stap met de andere helft van de 3 e klas. Anders hadden we toch gewoon kunnen afspreken. Voor een bakkie maandag of dinsdag.... Helaas. Nu maar wachten op de 5e. Dan begint onze vakantie, hebben jullie t zonnetje meer omen terug en gaan we gewoon opnieuw je verjaardag vieren!!!!!