Door de Champagne 9 juni - Reisverslag uit Rethel, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu Door de Champagne 9 juni - Reisverslag uit Rethel, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

Door de Champagne 9 juni

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

09 Juni 2015 | Frankrijk, Rethel

We zijn nu aan het begin van het Ardennekanaal. Een prachtige week achter de rug met zon, droog en 1 dag 35 gr., beetje veel!! Genietend van uitzicht over de enorme velden met graan in alle kleuren en natuurlijk de druivenstokken, de kleine druifjes zitten er al aan. Champagne in overvloed van 3 tot wel 300 euro, aan ons niet besteed. Elke dag verheugen we ons weer op wat we gaan zien, vertrek meestal om half 9 tot half 4, veel sluizen maar gaat als een speer.Voor de sluis een stang draaien, gaat hij open, inde sluis aan een stang trekken en alles gaat in z'n werk...soms niet en dan komt er gelukkig een mannetje, ook als wico verkeerde stang neemt en dan krijgt hij een biertje.Nu 2 dagen een sluizentrap, in 9 km 27 stuks, we blijven in conditie. Vandaag ijsvogels gezien en roofvogel aan middagmaal.Reims was bijzonder met een optocht ter nagedachtenis aan Jeanne D'arc.
Gister het bericht dat Koen, een zeilvriend,plotseling is overleden. We zijn even helemaal van slag en beseffen weer hoe bevoorrecht we zijn dat we dit samen kunnen doen, we zijn in gedachten bij Geke en de kinderen en de 24 uursclub. Wij vervolgen onze reis en dank voor alle reacties.

• 09 Juni 2015 - 21:09

John En Els:

Wat een vooruitzicht, 27 stuks in 9 km, dat moet toch ook wel een kick geven.
    Is het voor jullie nog een beetje te bevatten wat jullie allemaal zien, het is toch weer een geweldige reis. Hier was het vandaag koud niks aan hoor. We zien weer uit naar jullie volgende mail. Lieve groet van ons

• 09 Juni 2015 - 22:41

Nenna :

Lieve Wico en Virginia
    Zo zie je maar weer genieten van elkaar en alles om je heen !!!
    Vandaag onze zoon 27 jaar geworden we worden oud neeee ik ben nog steeds 18 in mijn hoofd en gedachten ha ha hier koud en nog geen strandhuisje gezien met kleinkinds wel jammer maar heb hoop komt nog !!!
    Jullie nog een fijne reis en geniet !!!!
    Dikke knuffel van mij xx Nen

• 13 Juni 2015 - 11:35

Thea En Ton:

Lieve Wico en Virginia,
    Na een dag als gisteren realiseer je je maar al te goed dat het belangrijk is om samen je dromen waar te maken. Volgens ons doen jullie dat volop. Genieten van elkaar, de reis, de natuur en de boot op een totaal andere manier. Wennen jullie al een beetje aan de aanblik (zo zonder mast)
    De tijd gaat snel en we realiseren ons dat jullie eigenlijk al op de terugweg zijn. Over precies drie weken begint de TOUR. Geniet volop, doe voorzichtig en pas goed op elkaar.