Vive la france, Chambrai - Reisverslag uit Chambray, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu Vive la france, Chambrai - Reisverslag uit Chambray, Frankrijk van Virginia en Wico Stam - WaarBenJij.nu

Vive la france, Chambrai

Door: Virginia

Blijf op de hoogte en volg Virginia en Wico

18 Mei 2015 | Frankrijk, Chambray

We zijn aangekomen in Frankrijk. Vandaag stuk gefietst door heuvelachtig land met veel graan. De route hiernaartoe is prachtig, veel groen langs het water en bloeiende meidoorn rose en wit. We varen morgen op het kan. St. Quinten. Hebben een afstandbediening mee voor de sluizen , gaat ook wel eens mis hebben we gemerkt dan gaat de sluis niet dicht, maar in het beste frans via tel. komt er een autootje en de sluis word gesloten.Een mooi systeem moet wel werken natuurlijk. We hebben een paar lange dagen gemaakt op de L'Escout (Schelde) geen aanlegplaats te vinden zoals bij ons dus ver doorvaren. Een paar keer op de sluis voor officiele papieren voor Wallonie en Frankrijk. Alles gelukt. We hebben 1 verregende dag tot nu toe maar de truien en jassen zijn nog niet uit geweest, hopen op beter.We zien heel veel en maken foto's lukt nog even niet ze bij te voegen gaan het weer proberen.

• 18 Mei 2015 - 19:05

Thea En Ton Jansen:

Om deze site te doorgronden dachten we.... laten we eens proberen te reageren. Of het lukt weten we natuurlijk niet, maar zoals jullie zelf ook al aangeven zit de site nog vol met verrassingen.
    Leuk dat de reis voorspoedig gaat, al zitten jullie blijkbaar nog steeds met jassen aan. nou troost je, in Volendam liepen dit weekend ook de pinguïns nog op de dijk, vooral 'snachts nog echt kroel weer. bij een gebrek aan aanlegplaatsen is het natuurlijk ook lastig te bevoorraden en te tanken. benieuwd hoe dat verder gaat. Veel plezier verder en goeie reis.
    PS AZ ook zonder jullie steun netjes op de derde plaats geëindigd dus vanuit Alkmaar gaan we ook Europa in net als jullie nu

• 18 Mei 2015 - 19:21

Nanda:

Nu lieve Zus &Zwager de eerste keer mislukte dus poging nr 2 wat een leuk avontuur en veel zien hier alles oké en op naar de 65 gaat goed komen liefs je zus

• 18 Mei 2015 - 21:14

Egbert, Nynke, Yenthe En Wiranda :

Wat heerlijk om jullie vanmiddag weer even gezien te hebben. Nynke had het er met op bed gaan nog over.... Opa en oma zijn nu echt ver weg he met de boot? Wat een mooie reis tot nu toe. Alleen het zonnetje er nog bij zodat de jas uit kan, maar de voorspellingen zijn volgens mij goed. Morgen zoeken we met de kaart (iPad) op waar jullie zijn.....

• 18 Mei 2015 - 21:47

Henk En Titia:

Wat fijn dat het goed gaat,jullie missen de zon...wij ook hoor!

• 20 Mei 2015 - 19:21

John En Els:

Goed dat je even mailde dat je zo af en toe een reisverslag schrijft, nu kunnen we met jullie meegenieten. Wat apart om bij je dochter in A'dam aan te leggen voor een bakkie koffie.
    Jullie zijn al een eind van huis jammer dat de temp nog niet helemaal ideaal is. Wij zitten nu in H'doorn en de andere 15 komen het weekend, maar buiten zitten is hier nog niet gelukt.
    We blijven jullie nu volgen hoor. Liefs j en e.

• 21 Mei 2015 - 21:46

Nenna:

Wat leuk om jullie verslag te lezen best spannend en gezellig allemaal nou ik kan je ook vertellen hiervweer winterjas nog steeds aan Brr echt koud en veel wind .
    Vandaag best wel een mooie dag even in de zo'n kunnen zitten !!
    Heeel veel vaarplezier en op naar het mooie weer en geniet er van !!
    Dikke kus Nen

• 23 Mei 2015 - 11:28

Tryntsje:

Dag luidjes , jammer dat jullie nog geen mooi weer hebben , maar dat is het hier ook niet...
    Voor ons schiet het nu ook op eindelijk.. over twee weken rijden we het land uit. Veel plezier. Groeten uit Drenthe

• 24 Mei 2015 - 22:44

Jenny:

Hoi Virginia en Wico
    Fijn dat jullie goed in Frankrijk zijn aangekomen.
    Het weer komt vast helemaal in orde. Hele goede reis
    verder en geniet van alles en van elkaar.
    Groeten van Jenny Nentjes